19 Aralık 2010 Pazar

Dekopaj Tekniği İle Kelebekli Pasta Tabağı Yapılışı

 
Ailem için özel olarak aldığım, kelebekli porselen takımı yazısını daha önce okuyanlar hatırlayacaktır. Bu takımı özellikle beş çayı için kullanmaya başladıktan sonra pasta servis tabağının eksikliğini hissettim. Aklıma güzel bir fikir geldi, ben de zaman kaybetmeden bu fikri uygulamaya karar verdim.


İlk önce, salonumdaki sehpanın üzerine fincan tabaklarının beş tanesi ile çiçek şeklini oluşturdum ve bu şekilde fotoğrafını çektim. Sonrasında dijital resmi yanıma alıp, fotoğrafçıya gidip bastırdım, hemen karşısındaki kırtasiyede de fotoğrafları A3 ve A4 kağıtlarına birkaç boy büyüterek değişik ölçülerde fotokopisini çektirdim. Aynı alışveriş merkezinde bulunan bir mağazadan da yeni bir cam servis tabağı satın aldım. Artık malzemelerim hazırdı.

Yapılışına gelince...

1- Fotokopi kağıdındaki desenlerin etrafını ve içindeki beyaz kalan kısımlarını, yuvarlak nakış makası ile kestim,
2- Kalın bir naylonun üzerinde, kesilen fotokopinin resimli tarafına, fırçayla dekopaj tutkalı sürdüm,
3- Kenarlarının eşit kalmasına dikkat ederek cam servis tabağını ortaladım ve resmin üstüne yerleştirdim,
4- Bastırarak yapışmasını sağladım,
5- Tabağın tersini çevirerek hava kabarcığı ve tutkal kalıntılarını kuru bir bezle sildim,
6- Kuruduktan sonra, yani ertesi günü, su bazlı sarı boyaya yaldız (gold) ekleyerek istediğim rengi oluşturdum, (siz farklı rengi seçebilirsiniz)
7- Bu renkle de tabağın dış kısmını tamamıyla boyadım,
8- Tabak tamamen kuruyunca da sprey vernik kullanarak 3 kez vernikledim.

Sonuçta, beş çayına kullanmak için tam da istediğim gibi bir porselen takımı oldu. Sizlerin de yaratıcı fikirleriniz olduğuna inanıyorum, yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyoruz.

Sevgilerle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder