25 Ocak 2011 Salı

Geri Dönüşüm Serisi 2- Kutu Yapımı


Hepimiz, yaşadığımız mekânı ve dünyamızı nasıl kirlettiğimizin farkında mıyız acaba? Kullandığımız çoğu yiyecek ve obje, paket veya pet şişe içinde, bu yüzden de doğayla dost bir yaşam için geri dönüşüme olabildiğince önem vermemiz gerekli. Bu nedenle geri dönüşüm adına yapılan kutu yapımının çok faydalı ve bir o kadar da hoş bir aktivite olduğunu düşünüyorum.

Geçenlerde bu yazıyı, 10 marifet sitesinde, geri dönüşüm - süt ve meyve suyu kutularından kutu yapımı adıyla okudum. Yapanın ve paylaşanın ellerine sağlık. Çekmece ve çalışma masası düzenlemesi için birebir olduğunu düşünüyorum. Edindiğim bu bilgiler ile hemen hazırlıklara başladım. Önce rulo kat, meyve suyu ve süt kutularını biriktirdim, sonra da heyecanla işe koyuldum.

Siz de beğendiğiniz desende bir kaç kalın kap kağıdı veya yapışkanlı kağıt alarak süt ve meyve suyu kutularını kaplayabilirsiniz. Eğer kap kağıdı alırsanız kağıt tutkalına da ihtiyacınız var demektir. Aynı kap kağıtlarını ve tutkalı kullanarak, geri dönüşümlü CD panoların arkasına da yapıştırabilirsiniz.







Daha önce de bahsettiğim gibi, bazı çekmece içleri küçük eşyalarla doludur ve ona da “ıvır zıvır çekmecesi” deriz. Ama bu kutularla çok düzenli ve aradığınızı hemen bulabileceğiniz kullanışlı çekmecelere kavuşursunuz. Ayrıca kutunun içine bölme yaparak karışıklığı tamamen ortadan kaldırıp, sık kullanmayacağınız objelerin bulunduğu kutulara da, kapak yaparak çekmece görüntüsünü daha da güzelleştirebilirsiniz. Kişiye göre özel desen kullanmak daha cazip olur. Benim yaptığım gibi farklı desenlerde olursa, bireyler aradığı her objeyi kendi kutularında daha kolay bulabilirler.





Sonuçta çok hoş, sanki mağazadan hazır haliyle alınmış gibi harika saklama kutularım oldu. Üstelik ince oldukları için daha az yer kaplıyorlar. Genelde mağazalarda satılanlar kalın kartonlu oluyor. Özetle, yeni hobim bu oldu. Evimde pek çok çekmece için bu kutulardan hazırladım. Siz de dağınıklıktan kurtulmak ve çekmecelerimi düzenlemek istiyorum, diyorsanız, tavsiyelerimden biri de budur:) Diğer geri dönüşüm fikirleri ise yakında...


Detaylı olarak yapılışı ise şöyle:
1- Önce kutular yıkanıp kurutulur,
2- Uzun olan bir yüzeyi kesip, kare bölümü birbirine yapıştırılır,
3- Kalıp çıkararak hazırladığınız kap kağıtları kesilir,
4- Kutunun birer yüzüne su bazlı tutkal sürerek kap kağıdı yapıştırılır,
5- Kutunun kesilen tarafı, ayraç olarak içine yapıştırılır ve bölmeli olur,
6- Kurdele ile kenarları süslenir,
7- Eğer yapışkanlı kağıt kullanılırsa, tutkal kullanmadan kutu kaplanabilir.

Tertip ve düzen rehberinizden sevgilerle,

2 yorum:

mavi sofra dedi ki...

hepside çok güzel olmuş

Düzenli Evim dedi ki...

Çok teşekkürler.

Yorum Gönder