2 Şubat 2011 Çarşamba

Mutfak Erzak Dolabı Nasıl Düzenlenir?


“Biz bayanlar olarak” diye söze başlamayı düşünürken birden vazgeçtim, çünkü pek çok erkeğin de artık mutfağı sevdiğini, düzenli ve aradığı malzemeyi yerinde bulabildikleri bir mutfak istediklerini biliyorum.

Hepimiz yemek pişirmeye başladığımız zaman, evimizdeki yiyecek malzemelerinin ve erzakların elimizin altında olmasını isteriz. Bu yüzden de, eksikleri belirleyerek ve alınacaklar listesini önceden yazarak market alışverişine gitmeliyiz. Bilinçli tüketiciler olarak, market reyonlarındaki yiyeceklerin son kullanım tarihlerine bakarak ve listenin dışına çıkmadan alışveriş yapmalıyız. Bu da bilinçlenmeyle olur diye düşünüyorum.



Benim için en zevkli an, eve döndüğümde aldıklarımızın paketlerden çıkarılıp erzak kutularına yerleştirilme anıdır. Eğer erzak kutusunun içinde biraz kuru bakliyat kaldıysa, haşlayıp derin dondurucuya küçük poşetler içinde, birer yemeklik olarak yerleştiririm. Vaktim kısıtlı ise küçük bir kaseye boşaltıp ilk pişirme olarak önce onu kullanırım. Yani, eskiyi boşaltmadan yeni paketi erzak kutusuna yerleştirmem. Yapılacak en önemli işlem de eski etiketi çıkarıp, yeni pakette yazan son kullanım tarihini yazdığım etiketi erzak kutusuna yapıştırmak.

Eğer satın aldığınız yiyecek maddesinin kendi kutusunda kalmasını istiyorsanız, kutuları büyükten küçüğe olacak şekilde, yani boy sırasına göre dizdikten sonra, görünen dar yüzeyine son kullanım tarihini etikete yazıp yapıştırabilirsiniz. Bu sayede erzak dolabındakilerin, son kullanım tarihlerini unutma olasılığını azaltırsınız. Ayrıca, malzemeleri çeşitlerine göre gruplara ayırmak ve benzerleri bir arada tutmak önemli. Örneğin bakliyatlar, baharatlar, vb. gibi.

Bence, saklama kutuları büyük kolaylık. Mutfağımın renginin sarı olduğundan daha önce bahsetmiştim. Bu nedenle, saklama kutularımın hepsini sarı kapaklı olarak seçtim.

Ben, un ve şekeri erzak kutusundan alması daha kolay olsun diye, dikdörtgen saklama kutularına yerleştirip, ölçü küreğiyle içindekileri etrafa dökmeden kullanırım. Saklama kutusunun birine beyaz unu, diğerine ise tam buğday ununu koyarım. Şeffaf kutuları kullanmak bizlere kolaylık sağlar. Eğer erzak kutularınız içindekileri göstermiyorsa, etiketin üstüne son kullanım tarihi ile beraber yiyecek malzemesinin adını da yazabilirsiniz.


Tertip ve düzen rehberinizden sevgilerle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder