28 Şubat 2011 Pazartesi

Banyo Dolapları Nasıl Düzenlenir?

Banyo Dolapları Düzeni

Banyomuzda havluların bulunduğu dolaplar daima temiz, düzenli ve rengârenktir. Kapağını açtığımız zaman içimiz açılır. Ben, havluların hepsini dürülü ve yuvarlak katlanmış bölümü öne gelecek şekilde yerleştiririm. Havlu ve Nevresim Dolabını Nasıl Düzenledik? yazısında detaylı olarak bahsetmiştim. Gelelim banyo malzemeleri konusuna...

Sizi bilmem ama, benim en zorlandığım mekân, banyo malzemelerimizin olduğu dolaplardır. Ne zaman aldığımı unuttuğum bu malzemelerle dolaplarımız dolar ve bir türlü elden de çıkaramam. Ayrıca birçok evde olduğu gibi, ailede birkaç kişi farklı yerlerde ve zamanlarda alış-veriş yapınca çeşit sayısı daha da artar.

Bu fazlalıklardan kurtulmak için Giymediğimiz Kıyafetlerimiz yazısında başladığımız yöntemi, banyoda da farklı şekilde uygulamaya karar verdim.

Banyo dolabındaki malzemelerimizi, liste yaparak ve daha sık olacak şekilde tek bir dolaba yerleştirdim. Kullanıldıktan sonra malzemeleri, boşalttığım ve temizlediğim dolaba tekrar düzenli olarak yerleştiriyorum. Tabii zaman alacak, birkaç ay bu düzenle yaşamayı öğrenmem gerekiyor.

Banyo dolabı düzenlerken de dikkat edilecek bazı püf noktalarını da sizinle paylaşmak istiyorum;

1) Benzer banyo malzemelerinizi çeşitlerine göre ayırıp, yan yana koyun (Şampuanlar, kremler, sabunlar, vb.)  Ayırma işlemi sırasında son kullanma tarihi geçmiş olanları atın.
2) Daha sık kullandığınız malzemeleri ön tarafa yerleştirin, daha nadir kullandıklarınızı da dolabın arka tarafına yerleştirin.
3) Malzemelerinizi sepet, plastik kutu, vb. içinde de saklayabilirsiniz.
4) Kısa süreli misafirleriniz için minik el havluları hazırlayabilirsiniz. Küçük bir sepet içine yuvarlayıp koyarak ve kurdele ile bağlayarak banyonuza renk katabilirsiniz.

Bu aralar, evimizde düzen konusunda bazı zorluklar yaşıyorum. Meselâ giysi dolabında askılarım bana karışık görünüyor. Ama gardıropta olduğu gibi banyoda da işe yaramayan, satın alınmış veya hediye gelmiş olan bu objelerden kurtulmanın rahatlığını daha sonra yaşayacağımıza inanıyorum.

Unutmayalım ki en büyük amacımız, bize pozitif enerji veren, düzenli bir banyomuzun olması. Bunun için de sadece sevdiğimiz ve kullandığımız eşyaları tutmak en güzeli. Böylelikle aradığımız şeyi anında tapulu yerinde bulabiliriz.

Sizin banyo dolabınız ne durumda? Dolabınızı düzenleme konusunda uyguladığınız farklı fikirler veya benim gibi zorlandığınız konular var mı? Yorumlarınızı bizlerle paylaşırsanız çok seviniriz.

Tertip ve düzen rehberinizden sevgilerle,


Görsel kaynak: Flickr / A&A Design Build

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder