9 Mart 2011 Çarşamba

Çamaşır Kurutma Makinesini Almaya Değer mi?


Pek çok kişinin cevabını aradığı bir sorudur. Çamaşır kurutma makinesi almaya değer mi, değmez mi? Bu, kişilerin tercihlerine göre değişen bir durum tabii ki.
Senelerdir kullandığım ve arkadaşlarıma da tavsiye ettiğim kurutma makinesinin önemini, son bir aydır aktif olarak spor yaptığım için daha da iyi anladım. Bence herkes için uygun, özellikle de küçük çocuklu ve sporu seven aileler için birebir.



Yıllar evvel kızım okulun voleybol takımında, oğlum da basketbol takımında oynardı. Antrenman ve maç sonrası, eşofmanları yıkadıktan sonra bir türlü kurumak bilmezdi. Keşke o yıllarda ülkemizde çamaşır kurutma makineleri olsaydı.

Şimdi benim işime çok yarıyor, biliyorsunuz Türkiye’ nin birçok şehrinde, evlerinize yakın farklı semtlerde kadınlar için b-fit spor merkezleri açıldı. Haftada 6 gün gidebiliyorsunuz, esnek saatler, güleryüzlü, içten, samimi insanlar ve 30 saniyede bir bip sesi ile aletleri değiştirerek, muhteşem müzikler ve antrenör eşliğinde spor yapıyoruz. Kıyafetlerimizi değiştirip eve gelince giysilerimi yıkayıp kurutmam gerekiyor, ertesi günü tertemiz ve yumuşatıcının mis gibi kokusuyla temiz olarak giyebiliyorum. Şimdi bana hak veriyorsunuz değil mi?

Deneyimlerimden yola çıkarak çamaşır kurutma makinesinin faydalarını genel olarak özetlemek gerekirse;

Kullanımı çok pratik, fazla yer kaplamıyor, ayrıca çamaşır makinesinin üstüne de konabiliyor. Çamaşırı asma derdi de yok. Özellikle kış mevsiminde, çamaşırı evde kuruturken hav bırakır ve etrafta pamukcuklar uçuşurdu, şimdi rahatım. Evimdeki tozu azalttığını söyleyebilirim. Ayrıca bir kolaylığı da ütülenecek giysilerin azalması, yani çamaşırın üçte birini ütülüyorum, çünkü ütülenmiş gibi çıkarıyor, bana da çekmecelere ve dolaba yerleştirmek kalıyor. Zamandan da kazanmış oluyorum. Ve aynı gün içinde bir kaç parti çamaşırı rahatlıkla yıkayıp, kurulayıp yerlerine koyabiliyorum.

Özetle, çamaşır kurutma makinesinin rahatlığına ve kolaylığına alıştığım için, böyle pratik bir beyaz eşya benim vazgeçilmezim haline geldi. Benim yaşadığım bu kolaylığı, henüz evine kurutma makinesi almayan okuyucularıma da tavsiye ediyorum.

Önemli bir püf noktası da, saf yün olan giysileri küçülteceği için onları kurutucuda kurutmuyorum.

Siz evinizde kurutma makinesi kullanıyor musunuz? Hali hazırda kullananlar, almayı düşünenlere tavsiye eder misiniz? Yorumlarınızı paylaşmanızı bekliyoruz.

Tertip ve düzen rehberinizden sevgiler,


Görsel Kaynaklar: Flickr - Brett Blignaut's  
Flickr - theregeneration

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder